kontakt@blondblog.pl

Zdrowe przekąski, czyli co zjeść zamiast słodkiego batonika?

Zdrowe przekąski

Słodycze to jedna z naszych największych słabości. Po słodkie przekąski sięgamy, żeby się nagrodzić, ale i w sytuacjach, w których chcemy błyskawicznie poprawić sobie nastrój. Słodycze, które możemy znaleźć w supermarketach niestety nie są wartościowymi produktami spożywczymi – zawierają mnóstwo sztucznych substancji słodzących oraz konserwantów, które w dużej mierze odbijają się na naszej wadze i zdrowiu. Całkowite wyeliminowanie słodyczy z diety to dla większości z nas „mission imposible”, dlatego warto zamienić je na znacznie zdrowsze przekąski.

Zdrowe przekąski: świeże owoce

Nie wszystkie słodycze dostępne w polskich sklepach są całkowicie pozbawione cennych wartości odżywczych, jednak ich odsetek wciąż jest niewielki. Do tego osób, które czytają składy słodkich przekąsek przed włożeniem ich do koszyka również jest tylko garstka. Znacznie zdrowszą i bezpieczniejszą alternatywą wydają się zatem świeże owoce, które nie tylko obfitują w witaminy i mikroelementy, ale dodatkowo zaspokajają naszą potrzebę sięgnięcia po „coś słodkiego”. Gruszki, śliwki, czereśnie czy truskawki czy arbuzy można zajadać do woli, jednak trzeba uważać na owoce takie jak banany czy winogrona bogate we fruktozę, czyli cukier prosty naturalnie występujący w owocach.

Zdrowe przekąski: suszone owoce

Nie tylko świeże owoce pomogą nam uporać się z chęcią sięgnięcia po wysokokaloryczne słodycze. Suszone owoce świetnie sprawdzają się jako zdrowa przekąska, zwłaszcza że można je wszędzie ze sobą zabrać. Podobnie jak owoce w nieprzetworzonej postaci wykazują się imponującą ilością witamin, mikroelementów i innych substancji odżywczych, które świetnie wpływają na funkcjonowanie organizmu. Suszone morele czy śliwki posiadają również błonnik, który działa z korzyścią dla układu pokarmowego, szczególnie na pracę jelita grubego. Ważna uwaga: suszone owoce są znacznie zdrowsze niż sklepowe słodycze, jednak są dość kaloryczne, dlatego nie można z nimi przesadzać.

Zdrowe przekąski: gorzka czekolada

Dla większości z nas jedyną „słuszną” odmianą czekolady jest czekolada mleczna, która jest jednak produktem wysokokalorycznym, a do tego nie brakuje w niej tłuszczu i węglowodanów. Znacznie zdrowszą opcją jest czekolada gorzka o wysokiej zawartości naturalnego kakao – od 70 do nawet 99%. Warto zatem zamienić czekoladę mleczną na gorzką i to nie tylko dlatego, że jest mniej tucząca. Już jedna kostka dziennie potrafi zaspokoić apetyt na słodycze, a do tego wzmacnia pamięć i koncentrację. Sprawdza się również jako naturalny „energetyk”, pobudzając organizm to działania, a to wszystko bez udziału cukru, którego w gorzkiej czekoladzie praktycznie nie ma.

Zdrowe przekąski: koktajle owocowe i sorbety

W upalne dni bardzo często sięgamy po lody czy szejki, które można znaleźć w restauracjach typu fast food. Może i pomagają przetrwać wysokie temperatury, jednak zawarta w nich ilość cukru bardzo często przekracza wszelkie dopuszczalne normy, co odbija się na naszej wadze i samopoczuciu. Dlatego też warto wybrać znacznie zdrowszą alternatywę dla szejków w postaci koktajli na bazie wody, mleka, świeżych owoców i mięty. Prawdziwa „bomba witaminowa”, która równie dobrze może być nie tylko przekąską, ale i pełnowartościowym drugim śniadaniem czy podwieczorkiem. Dla miłośniczek lodowych doznań również mamy dobrą wiadomość – tradycyjne lody warto zamienić na owocowe sorbety, które każda z nas z łatwością przyrządzi w swojej kuchni.

Dodaj komentarz