kontakt@blondblog.pl

Owoce sezonowe, po które warto sięgać latem

Po jakie owoce sezonowe warto sięgać?

Lokalne bazarki w Polsce od kilku tygodni obfitują w to, na co wszystkie co roku czekamy – czyli sezonowe owoce i warzywa. Nie ma nic lepszego w upalny dzień niż garść odświeżających truskawek czy mrożonego koktajlu przyrządzonego bez sztucznych dodatków. Lato to prawdziwy raj dla smakoszy, ale i dla tych, którzy chcą zadbać o swoje zdrowie i zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Z pomocą owoców sezonowych można stworzyć wyśmienite połączenia smakowe, którymi trzeba się nacieszyć do momentu, w którym zaczną znikać z półek sklepowych. Zatem jakie owoce jeść latem?

Owoce sezonowe: truskawki

To właśnie z nimi kojarzy nam się smak lata. Trudno znaleźć osobę, która by nie przepadała za truskawkami, choć i tacy się zdarzają. Truskawki to nie tylko bogactwo smaku, ale przede wszystkim bomba witaminowa. Niewiele z nas wie, że truskawki zawierają więcej witaminy C niż cytryna, a ponadto można w nich znaleźć inne cenne substancje takie jak antyoksydanty o działaniu przeciwnowotworowym, czy też flawonoidy, które obniżają poziom cholesterolu we krwi. Co ciekawe, truskawki przyczyniają się do wybielania zębów, a to dzięki drobnym pestkom, które pomagają usunąć płytkę nazębną. Truskawki są również cennym źródłem nawodnienia – składają się w ok. 90% z wody.

Owoce sezonowe: czereśnie

Robiąc zakupy na okolicznym targu nie można nie sięgnąć po nasze polskie, dorodne czereśnie. Wiele z nas sięga po nie znacznie częściej niż po wiśnie – czereśnie są zdecydowanie słodsze i mają bardziej zwarty miąższ. Czereśnie, podobnie jak truskawki, w większości składają się z wody (ok. 80%), dlatego są świetnie sprawdzają się jako podwieczorek. Zawierają również wiele witamin i substancji odżywczych, które korzystnie wpływają na nasze zdrowie. Możemy wymienić m.in. witaminy z grupy A, B i C, a także sporą ilość potasu tak istotnego dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu.

Owoce sezonowe: jagody/borówki

Dla jednych jagody, dla innych borówki, jednak jest to ten sam owoc leśny, który można spotkać w polskich lasach. Jagody są źródłem wielu substancji odżywczych na czele z witaminami A, B i C, ale znajdziemy w nich również antyoksydanty czy naturalne kwasy, które stymulują wiele procesów w naszym organizmie. Jagody jako dodatek do deserów czy główny składnik przetworów owocowy nadaje się świetnie. Warto dodawać je również do orzeźwiających koktajli czy wypieków – wzbogacają ich smak i działają odświeżająco.

Owoce sezonowe: porzeczki

Kolejny smak dzieciństwa – która z nas nie obrywała porzeczkowych krzewów w babcinym ogrodzie, kiedy owoce nie były jeszcze w pełni dojrzałe? Czerwona i czarna porzeczka należą do jednych z najkwaśniejszych owoców sezonowych, dlatego też bardzo często pojawiają się na naszych stołach w formie domowych przetworów, głównie soków czy kompotów. Porzeczki obfitują w witaminę C wspierającą budowanie odporności, a także w witaminę A, która korzystnie wpływa na wzrok. W porzeczkach znajdziemy również antyoksydanty oraz pektyny, czyli błonnik redukujący poziom cukru i cholesterolu we krwi.

Owoce sezonowe: śliwki

Owoce posiadające dość specyficzny smak, który nie każdemu będzie odpowiadał. Śliwki jednak jeść warto – zawierają wiele cennych składników odżywczych i minerałów, które stymulują pracę wielu obszarów w naszym organizmie. Śliwki zawierają pektyny, które świetnie wpływają na perystaltykę jelit. Zalecane są w przypadku problemów z zaparciami, a także wykazują obniżają ryzyko zachorowania na raka jelita grubego, który staje się coraz większą zmorą współczesnego społeczeństwa.

Dodaj komentarz